Thursday, September 3, 2009

Stand Up For Palestine

bismillahhirrahmannirrahim..
dengan nama ALLAH yang menciptakan seluruh manusia dibumi dengan harapan untuk menjadi khalifah dan mentadbir sluruh bumi..namun,semua menjadi sia2 apabila manusia sendiri mencipta kerosakan..

pagi yang hening dimulakan dengan kalimah memuji ALLAH,lantas menyiapkan diri untuk bersahur..seusainya bersahur,terus mengambil kesempatan untuk mengetahui perkembangan saudara2 di Palestin sana..

hati merintih,jiwa tersentuh..bila keamanan akan dicapai?penderitaan demi penderitaan ditanggung,kematian demi kematian disaksikan,bangunan demi bangunan diruntuhkan demi mencapai erti 'kemenangan' yang sebenar..

stand up for palestine,video yang dicipta oleh wakeupproject,memberi makna yang sungguh mendalam..di saat usia hanya dalam lingkungan 5 tahun,sudah pandai berbicara..cantik rupanya,derita ada di matanya..

ditanya pada adik itu,apa inginnya?dia hanya berkata,aku ingin pulang..

Tuhan itu Maha Adil..diberi mereka sengsara,diberikan pula indah pada wajah..inilah yang dikatakan oleh seorang pensyarah sewaktu dikelas dulu..dia bertanya,wanita dimana yang paling cantik didunia?..Lalu kedengaran Miss World..ha2..

Kemudian,Miss berkata,tak..jawapannya Palestine..kami pula..ehhh??.Miss berkata,ALLAH id very fair you know..they have a really beautiful face yet they have to fight for peace..for us,we have peace but we are not as beautiful as they are..
Subhanallah..

0 comments:

 
Copyright 2009 (>.<)