Wednesday, August 19, 2009

syukur ya allah..

Kata2 dimulai dengan lafaz bismillah..dengan nama ALLAH yang maha pengasih lagi maha penyayang..semoga semua sentiasa dibawah naungannya,Insya-ALLAH..

Pada mulanya hati ini terasa berat untuk memulakan bicara namun setelah melihat teman2 yang berada disisi sentiasa berbicara,tangan ini terus laju untuk mencoret apa yang ada disini..setelah sekian lama tidak berbicara..kebetulan,hari yang dilalui semakin sibuk dengan assignment,perjanjian dengan teman2,study group..alhamdullillah,masih boleh berdiri untuk menegakkan syiar ALLAH,Tuhan Yang Maha Satu..

Malam ini,Yaya nak ucapkan syukran kepada asdiqa’ yang dah belanja Yaya makan.Banyak sangat makan,syukur..Rezeki kan?Teringat balik,tadi petang Yaya belanja teman2 ais-krim..kemudian,malamnya pulak asdiqa’ ahlul bait pulak yang belanja makan..Alhamdulillah..

Yaya ada depan laptop kemudian dengar lagu2 yang dah lama tak dengar..Yelah,past few days layan lagu Iman jer..Pape pown,Iman memang best..Ternampak pulak lagu Brothers..Pada mula,memang tak boleh nak cam lagu apa sebab seems I’ve never heard this song before..Bila sampai korus,ha!barula tahu lagu apa..Pernah dengar lagu ni?Untukmu Teman..Teringat pulak sahabat2 masa sekolah dulu..Macam mana la life sekarang?Dah lama tak jumpa..Last jumpa pun,masa reunion dulu..Bila Yaya dah jejak tanah negeri ni,terus dah macam lost contact but just a few la..ada la jugak yang stikk contact..yela,dah busy kan..

Teman,harus kamu ketahui hanya kamu yang sentiasa dihati..dimana jua aku berada,tidak pernahku lupakan teman sejujur,sehebat mu..tidak pernah akan ku jumpa pengganti sepertimu..

Disinikita pernah bertemu,

Mencari warna seindah pelangi,

Ketika kau menghulurkan tanganmu,

Membawaku ke daerah yang baru,

Dan hidupku kini ceria.

Mengapa kita bertemu dan akhirnya kita dipisahkan,

Mungkinkan menguji kesetiaan,kejujuran,kemanisan iman,

Tuhan berikan daku kekuatan.

Mungkinkan kita terlupa Tuhan ada janji-Nya

Bertemu berpisah kita ada nikmat dan kasihnya,

Andai ada ujian lahirlah kamar kesabaran,

Pergilah gelita hadirlah cahaya,

Kini dengarkanlah dendangan lagu

Tanda ingatanku,

Kepadamu teman,

Agar ikatan ukhwah kan tersimpul padu,

Kenangan bersamamu,

Takkan luput walau badai datang melanda,

Walau bercerai badan dan nyawa.


Miss you so much!

0 comments:

 
Copyright 2009 (>.<)