Thursday, February 17, 2011

.saya.


kisah 1:

ketika saya sedang rancak berbicara dengan rakan2,tiba ada seorang manusia berkata,"ko,yaya,patutnya ko buat macam ni..macam ni..macam tu.."

saat tu saya rasakan amat down!saya berpegang pada prinsip,inilah saya dan saya takkan jadi orang yang berpura-pura.

saya hanya Allah pada masa tu dan Dia berikan petunjuk-Nya!

mp4 saya yang tak pernah lekang dengan saya,saya playkan lagu 'Who I Am'.

This is who I am, this is me
Nothing, everything, can’t you see
Who I am, just let me be
Cos like it or not but God loves me
Who I am

Beyond the body that you see
There’s so much more to me
And I feel best when my soul is free

so,this is me!

kisah 2:

saya seorang bukan yang senang berpuas hati.selagi saya tidak mendapat jawapan yang pasti,saya akan sedaya-upaya mendapatkan jawapan tersebut biarpun saya yang merana akhirnya!

seorang sahabat bertanya,"yang mana lebih penting,janji atau benda yang sunat?"
saya tertanya,tak faham."contohnya?"
"contohnya,yaya janji dengan kawan yaya pukul 9,lepas isyak.so,maksudnya,lepas solat isyak,jumpa la kan patutnya.tapi kawan yaya ni lepas solat,solat ba'diah,lepas tu baca al-mulk ramai2,padahal dia ingat janji tu.so,kalau macam tu yang mana lagi penting?janji dengan kita ke benda2 sunat?"

nak jawab macam mana ni?buntu2.kalau jawab yang janji,bukan ke tak baik halang orang beribadah?kalau jawab benda yang sunat,bukan ke janji pun penting?

"nanti yaya tanya yang pakar ye..kenapa tiba2 tanya ni?"saya cuba mengorek rahsia.oh,dia terpaksa menunggu kira2 sejam kawannya yang buat perkara sunat tadi.saya kenal dia,dia tak suka menunggu dan tak suka ditunggu.patutlah marah sangat.saya faham,saya juga tak suka menunggu.

saya pun bertanya pada yang pakar.pakar tersebut menjawab,"lebih baik janji.sunat kalau ditinggalkan,tak menjadi masalah tapi masalah kalau janji tak ditepati.munafik satu masalah,menyakitkan hati kawan kita,satu lagi masalah.malah,kalau kita jumpa tepati masa,buat kawan kita senang hati,pahala dia lebih besar dari perkara sunat kita tadi."

leganya hati saya,persoalan sudah terungkai!

0 comments:

 
Copyright 2009 (>.<)