Monday, January 4, 2010

::..Esok..::

Pada esok hari,
Masihkah bisa aku bicara seperti ini,
Masihkah bisa aku menatap indahnya bumi,
Masihkah bisa aku mengorak langkah dalam mengharung segala onak dan duri?

Pada esok hari,
Masihkah wujud bagiku segala kemaafanMu?
Masihkah wujud bagiku segala kemanisan iman?
Masihkan wujud bagiku masa untuk aku berserah diri kepadaMu Ya Tuhan?

Andai esok menjelang tiba,
akan ku gunakan segala waktu yang terdetik,
hanya dengan menyebut asmaMu yang indah.

Andai esok menjelang tiba,
akan ku bahagiakan segala yang ada disekelilingku,
mereka yang tidak putus membakar semangat,
mereka yang tidk putus meberiku harapan.

Namun,
andai esok tidak berkunjung tiba,
hanya yang aku pinta,
terimalah taubatku.
ampuni segala kekhilafanku.
aku hamba yang lemah,lagi tidak berdaya.

jauhkan aku dari azab neraka,izinkan aku mencium wanginya syurga.

0 comments:

 
Copyright 2009 (>.<)