Thursday, September 16, 2010

~Jahit Menjahit~

*cerita dibawah tiada kaitan dengan mesin jahit di atas.
al-kisah maka tersebutlah kisah,ketika aku sedang menyiapkan assignment titas,adik lelaki yang paling tua sedang berada di dalam bilik,adik perempuanku yang pertama sedang menyiapkan kerja sejarahnya dan adik perempuan yang terakhir sedang terbaring atas katilnya,maka setiap seorang dari kami beradalah di dalam bilik masing2.
arakian,adik perempuanku datang ke bilik dan menyuruhku membuka earphoneku.lantas,tatkala aku membuka benda alah tersebut,terdengar adikku yang paling kecil sedang menangis.maka,aku segera keluar dan melihat ibuku sedang memegang kepalanya yang berlumuran darah.adik2ku yang lain sudah pun lari menyelamatkan diri,semua takut dengan darah.
jadi,aku bersiap dan kami ke hospital bersama-sama ayahku.jadi,diringkaskan cerita,kepalanya berjahitlah.

sepanjang nak menjahit kepalanya itu,pelbagai kisah telah berlaku kerana adikku ini merupakan hulk hogan family faudzi.antaranya:

-masa nak dibius,ada 4 orang pegang dia.kesemua lelaki.yang rebah terbaring dek amukannya ialah medical asisstant.then,my father.after that,doktor.yang tak rebah tapi hampir2 rebah is medical assistant yang lagi sorang tuh.
-dibius 2 kali tapi still concious.so,decision dibuat.jahit masa dia sedar jugak.

-dibedung masa nak jahit dan dipegang oleh mereka2 yang sama masa bius tadi tapi tak tahu la macam mana,bedung tu boleh terbukak.sampai doktor tu cakap, "aiya,kuat la ini budak!"

jadi,as conclusion,berhati-hatilah walau di mana anda berada!


4 comments:

little daie said...

aiya itu taufiq banyak hbat wo..

tu mesti gambar raye...^_^

AmirSyafiq said...

Mcm.mana.boleh.luka?

Qurratu Aini said...

lorh,,ciannya..
apa yg dia buat sampai jahit tu??

eeii,,dah la kat kepala,,
aku pon kat kaki je,,sampai muntah2..

cahaya petunjuk said...

rsenye ( rsenye,xtawu sahih ke tidak),dia duduk ats krusi pastu jtuh,terkena bucu katil.rsenye la..

 
Copyright 2009 (>.<)